Какво разболява простатата?

Какво разболява простатата?Простатата е орган, който все повече стои в центъра на мъжкото внимание. Повечето хора я свързват със сексуалността, затова разговорът за нея е табу. Често мъжете са лошо информирани или заблудени по отношение на здравето на простатата. Със специалист се консултират при наистина спешна нужда, а не профилактично, както е редно. Прегледът на простатата не е болезнен, не е унизителен и не продължава дълго, затова мъжете трябва да се подлагат на профилактика веднъж годишно след своя 50-ти рожден ден. Това може да им осигури дълъг интимен живот и отлична потентност.

Простатата не е свързана с мъжествеността и правенето на секс. Тя може да бъде засегната от:

- простатит: бактериална инфекция, която може да възпрепятства нормалното уриниране, да повиши телесната температура, да предизвика треска или болка. Лечението е антибиотично.

- доброкачествено увеличение: бавно разрастване на тъканта на простатата, която затруднява уринирането и предизвиква напрежение при или често отделяне на урина. Лечението е медикаментозно или оперативно.

- рак: злокачествен процес в простатната жлеза, който може да бъде животозастрашаващ. Лечението е оперативно, хормонално и чрез химиотерапия. Пълното излекуване на рак на простатата може да стане само в началните стадии на заболяването. Опитен уролог може да запази ерекцията, способността за секс, континенцията.