Фимоза

Фимозата е стеснение на фината кожа, покриваща главичката на члена. Този дефект не позволява на главичката на половия член да се разкрие напълно. Обикновено е вродена, но може да бъде и резултат от инфекция.

Затруднения при уриниране и оток на крайната кожа са основните причини за посещение при специалист. В повечето случаи дори по-чести от периодично повтарящия се баланопостит (инфекциозно-възпалително заболяване на главичката и на крайната кожа половия член).

Причини за фимозата
Фимозата започва с инфектиране на крайната кожа. Без да се приложи адекватно лечение инфекцията се разпространява и крайната кожа започва да отича. Като резултат тя набъбва дотолкова, че за главичката става невъзможно да се открие.

Фимозата, като резултат от повтарящи се инфекциозни заболявания като баланит, е свързана с недостатъчно внимание към личната хигиена. Бактериите започват да се размножават под крайната кожа, покриваща главичката на члена. Нежните тъкани се подлагат на постоянно повтарящ се процес на частично оздравяване и възпаление на инфекцията, което води до разрастване на тъканта, уплътняване, загрубяване и загуба на еластичност. Загрубелите тъкани притискат главичката на половия член като пристягат инфектираната кожа и крайната кожа около нея. В същото време здравите тъкани в съседство също се заразяват. По такъв начин заразеният участък се разширява.

Симтоми за наличие на фимоза на пениса:

• почервеняване
  • отичане