Movember: Световна кампания за превенция на рака на простатата

A-AA+

Movember

В началото на ноември всяка година по света стратира кампания в полза на мъжкото здраве. Тя носи името Movember и нейн отличителен знак са мустаците. Превърналата се в световна кауза привлича привърженици от цял свят. В България първият проводник на идеята за профилактика рака на простатната жлеза е Хил клиник. Екипът на столичната болница прокламира кампанията Моември, която се заражда през 2003 г. в Австралия.

Ключово действие на всички „Mo Bros” – мъжете, които се включват в инициативата, е да обръсната лицата си на първо число от месеца и през целия ноември да пускат мустаци. Така те се превръщат в “ходеща реклама” на кампанията и информират всички свои близки и познати, инициират преглед при уролог или набират средства за едноименната фондация.

През 2017 г. няколко български лечебни заведения подкрепят Моември. Сред тях разбира се са и Хил клиник, които от една страна дават безплатно второ мнение и консултации на пациенти, заболели от простатен карцином, а от друга обявяват 50% намаление на профилактичните прегледи на простата, които са обърнати към всички представители на силния пол, навършили 50. Ранното откриване на рака на простатата е ключово. Ако се диагностицира рано мъжът има 98% шанс да се излекува. При късно диагностициран рак пациентите имат едва 26% шанс да оцелеят. Затова редовните прегледи не бива да се пропускат. В рискова група са мъже в напреднала възраст, над 50-годишни, но при случай на простатен карцином в семейството, скринингът трябва да започне от 45-годишна възраст. Статистиката предвижда през 2020 година 1. 7 милиона души да заболеят от рак на простатата.

Shaving

Харесахте ли статията? Споделете я с приятели!