Аденомектомия

Аденомектомията е старият подход за операция на пациенти с много увеличена простата.Аденомектомията е старият подход за операция на пациенти с много увеличена простата. Целта е премахване на най-вътрешната част от простатната жлеза, която е хиперплазирала и създава обструкции при уриниране. От гледна точна на днешната медицина това е травмираща и опасна за мъжа интервенция, обикновено придружена от голяма кръвозагуба. Извършва се под обща упойка, което я прави неподходяща за пациенти с висок анестезиологичен риск, сърдечни или други хронични заболявания, напреднала възраст.

По време на аденомектомията урологът прави разрез между пъпа и пубиса, през пикочния мехур и с пръст енуклеира част от простатната тъкан. Операцията е отворена и изисква поставяне на цистостома /тръбичка, която излиза от пикочния мехур през корема/ за около седмица. Катетъризацията, която се извършва с уринарен катетър със специален балон, притискащ и поддържащ тъканите, продължава около 15 дни.

Лекарите в момента избягват да практикуват този метод заради травмите и дългия болничен престой. Както при повечето коремни операции и тук съществува голям риск от стриктура на мехурната шийка и нарушаване на потентността.

Модерната алтернатива на аденомектомията е лазерната енуклеация със Зелен лазер, която има отлични резултати по отношение на премахването на простатната жлеза в цялост, а и като много по-щадящ и лек за пациента метод.